Facebook messenger gebruiken in de Fast consumer goods sector

Fast consumer goods zijn bedrijven die handelen in een scala aan veel verkochte consumentengoederen zoals zeep, cosmetica, voeding en andere niet-duurzame producten zoals glaswerk, batterijen en gloeilampen. Dit soort producten gaan vaak niet langer dan een jaar mee en zijn daarom snel bewegende goederen. Bedrijven die opereren in deze sector hebben daarom ook een goede klantenservice nodig. Klanten zullen namelijk vaak terugkeren als ze tevreden zijn omdat ze de producten elke keer opnieuw weer nodig zullen hebben. Een klantenservice via Facebook kan helpen om klachten en vragen snel op te pakken.

Klantenservice via Facebook

Facebook is voor niemand onbekend. Voor bedrijven kan Facebook gebruikt worden om de producten te laten zien, klanten reviews te laten achterlaten of de openingstijden weer te geven. Doordat sommige klanten eerst via Facebook bij je bedrijf terecht komen is dit soms dus de eerste indruk van je nieuwe klant. Hierbij is het belangrijk dat ook via Facebook vragen van klanten worden opgepakt om ze uiteindelijk naar je website te leiden. Dit kan door middel van Facebook Messenger waardoor klanten direct in contact komen met het bedrijf. Veel bedrijven hechten hier echter geen waarde aan en laten deze berichten onbeantwoord. Hierdoor kan het zijn dat de klanten al voorafgaand aan het websitebezoek geen vertrouwen of goed gevoel in het desbetreffende bedrijf hebben.

Wat kan Chatkracht hierin betekenen?

Chatkracht heeft een groeiend team van specialisten die al geruime tijd ervaring hebben in de sector van klantenservice. Onze specialisten zullen dan ook binnen 30 seconden (!) het Facebook bericht oppakken en beantwoorden. Hierdoor ontneemt Chatkracht deze zorg bij het bedrijf weg en weet je zeker dat de Facebook bezoeker sneller wordt omgezet in een websitebezoeker. Een websitebezoeker betekent in dit geval een mooie lead. Vergeet Facebook dus zeker niet als het gaat om dat extra stukje klantenservice.