Hulp bij het creëren van conceptontwikkelingen

Mensen hebben vaak tal van ideeën over de manieren waarop zij een bijdrage kunnen leveren aan het invullen van de behoeftes van consumenten. Denk bijvoorbeeld aan de ontwikkeling van de iPhone door Steve Jobs, die het leven van veel consumenten met dit apparaat een stuk makkelijker maakte. Wanneer je zelf ook een goed idee hebt, wil je dit het liefst vandaag al aan potentiële consumenten verkopen. Houd er echter rekening mee dat er tussen het bedenken van een idee en het daadwerkelijk verkopen van het product een groot aantal stappen moeten worden uitgevoerd. Conceptontwikkelingen zijn een goed voorbeeld van zo’n stap voor nieuwe producten.

Concept en merkidentiteit

Wat houdt een conceptontwikkeling in?

Een idee is logischerwijs nog geen product! Het is belangrijk om content toe te voegen aan het idee, alvorens je het aan de man probeert te brengen. Vaak blijkt het behoorlijk lastig zijn om aan anderen te vertellen wat zij met je product kunnen. Wat zijn de voordelen? Wat maakt het product uniek? Enzovoorts. Door content aan je idee toe te voegen kun je een concept creëren. Met dit concept kun je vervolgens een volgende stap zetten richting de uiteindelijke uitvoering van het concept.